Daar ligt het spanningsveld van de moderne tijd. We nemen meer van moeder aarde dan dat we teruggeven. Als we verzuimen om terug te geven, dan houdt het ontvangen vanzelf een keer op. De balans is al jaren zoek. En teruggeven is in principe niet zo ingewikkeld. Hier geldt het aloude principe van less is more. Teruggeven is minder nemen. Duurzamer leven. Zuiniger. En dat bereik je alleen door eensgezindheid. Door samenwerking. Streven naar hetzelfde doel. We zijn afhankelijk van moeder aarde. Dus zijn we afhankelijk van elkaar.
Together for better
Dat ‘samen’ is geen toverformule. Het is een visie. En een voorwaarde om tot de beste resultaten te komen. Of om problemen het hoofd te bieden. Together for better. Zeker nu. Een moeilijke periode, waarin de oorlog in Oekraïne via allerlei soorten beeldschermen tot ons komt. Daar is op dit moment geen Dag van de Aarde. De aarde staat er in brand. De gevolgen van deze oorlog zijn wereldwijd voelbaar. We merken het aan de hoge energieprijzen, aan de wijze waarop we straks überhaupt over energie kunnen beschikken en aan de stijgende prijzen van bouwmaterialen. Ook die van ons aluminium. Natuurlijk. Het staat in schril contrast met het menselijk leed. Als bedrijf hebben we er wel mee te dealen. We werken met u samen aan prachtige bouwprojecten, waarin aluminium detaillering van belang is. Projecten waar we trots op zijn. Projecten waarin we samen met u optimale kwaliteit leveren.
Samenwerken aan kwaliteit
Dat is ook wat we willen blijven doen. Samenwerken aan kwaliteit. Dat de prijs van aluminium stijgt, is geen prettige boodschap. We doen er alles aan wat binnen onze mogelijkheden ligt om de gevolgen daarvan voor u maximaal te beperken. Onze vaste partners hebben wat dat betreft van oudsher een streepje voor.
Door de focus te blijven leggen op de kwaliteit van onze samenwerking, ben ik ervan overtuigd dat het tij zal keren. Dat ook de prijzen van aluminium tot een aanvaardbaar niveau zullen zakken. En laten we er ondertussen samen naar streven om van elke dag een Dag van de Aarde maken. Niet alleen voor ons zelf, maar ook voor degenen die het harder nodig hebben dan wij.
Edwin van Kemenade
Sales & Marketing Manager